YouTube – hirdetési kampányok – III.

A cikk olvasási ideje kb. 4 perc

A YouTube-on alapvetően három videós hirdetési kampány közül választhatunk:

1. In-stream – videóba ágyazott hirdetés

Idegen YouTube és AdWords Display videóhirdetés előtt jelenik meg a hírdetésünk, mielőtt a másik, hosszabb videó elindulna. Ezt látják a felhasználók legelőször. A felhasználóknak ugyan lehetőségük van a hirdetés átugrására 5 másodperc után, azonban ha remek a hirdetésünk, legalább fél percig megtekintik azt a felhasználók, ebben az esetben az is nagyon valószínű, hogy végig is fogják nézni. A videóba ágyazott hirdetés ára megtekintésenként kb. 7 Ft.

2.  In-search – keresés

A YouTube keresési találatai mellett fog megjelenni a videóhirdetés, éppen úgy, mint amikor a Google felületén keresünk a szöveges hirdetések között, a találati oldalon pedig jobb oldalt megjelennek a hirdetések. Itt már akkor fizetni kell, ha egy felhasználó csak rákattint a videóra, azaz elindul a videó. A fizetendő költség kb. 10 Ft., ez független a megtekintési időtartamtól.

3. In-display – megjelenítés

A videóhirdetés kapcsolódó videóként jelenik meg egy másik, számunka idegen videóhirdetés mellett. Fizetni akkor kell, ha a felhasználó megtekinti a videót, ez kb. 15 Ft. kiadást jelent / videómegtekintés.

4

 

5

 

YouTube nem videós hirdetések, azaz bannerhirdetések. Itt is 3 hirdetési forma közül választhatunk:

1. In-video – képes hirdetés

Idegen videók alatt felugró csíkban jelenik meg a hirdetés, úgy nevezik, hogy képes fedvény. A Google AdWords Displayben tudjuk létrehozni, mérete 468 x 60.

2. MPU

Az In-video másik változata az idegen videó jobb felső sarkában megjelenő 300 x 250-es banner hirdetés. Az AdWords Displayben tudjuk szintén elkészíteni, de konkrét videókat, webcímeket, url-t is meg lehet adni. A banner reklám lehet kép és flash animáció is, célzás megadható. Elmondható, hogy ez a legkedveltebb és leghatékonyabb hirdetési forma, ugyanakkor az árai jóval magasabbak az előzőekben írtaknál.

3. Text overlay ad – szöveges hirdetés

Szintén az AdWords Displayben visszük fel a konkrét szöveget, átkattintással működik, nem mondható hatékonynak azért sem, mert a Google legtöbbször egymás alatt többet is megjelenít.

6

Az új hirdetési kampányról…

Még kevesen ismerik az ún. Elköteleződési kampány névvel indult YouTube hirdetési lehetőséget, mely nagyon hatékony. Míg az előzőekben írt hirdetési formák elsősorban a márkanévre fókuszálnak, addig ezek a hirdetések konkrét vásárlásra ösztönzik a felhasználókat. A hirdetés megjelenése banner, ugyanakkor ha az egérrel csak a bannerfelületre megyünk, azonnal elindul a videóhirdetés, melynek lejátszása közben is át lehet kattintani a céges weboldalra. A banner megjelenése 600 x 60 pixel. Költségkímélő, kb. 5 Ft.-ba kerül egy megtekintés.

Az alacsony költségű hirdetések alkalmasak arra, hogy akár kettő vagy háromféle hirdetési kampányt is indíthassunk, illetve a hirdetési kampányokat akár hetente is váltogathatjuk, ez csak az AdWords felületen történő beállításokon múlik.

7

About worldsoul

Check Also

Nyári olvasmányok 1000 forint alatt

Öt szórakoztató történet magyar íróktól, amit a kütyüdre töltve bármikor magaddal vihetsz a nyaralásra, és …