YouTube – hatékony célzás – II.

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

A YouTube a Google tulajdona 2006-tól, így hát a videomegosztásos hirdetésekhez a Google hirdetési felületét, az AdWords-ot szükséges használni. Kevesen tudják azt, hogy a világon mindenhol az elérés miatt kell fizetni a videós hirdetéseket, tévéreklámokat, ugyanakkor a YouTube rendszerében TrueView alapú elszámolással dolgoznak. Abban az esetben kell fizetni a megjelenésért, ha legalább fél percig nézik a videót vagy azt teljesen megtekintik.

Mindezért nagyon fontos, hogy a videó megfelelő célzással készüljön el, és csak azok nézzék meg lehetőleg, akiknek szól, akiket érinthet a történet. A videóhirdetés sikere ezen túl főként azon múlik, hogy az első pár pillanatban látható-e a cégnév és a közvetlen céges honlap elérhetősége. Úgy kell az ilyen videóhirdetést elkészíteni, mintha egy félperces / perces tvreklámot szeretnénk készíteni, csak minimális költséggel. A hirdetés nézettsége kiemelkedően magas lehet. Egy videómegtekintés kb. 15 Ft.-ba kerül a hirdetőnek.

Hogy legyen hatékony a hirdetés?

A pontos célcsoport meghatározása nemcsak hatékonysági okból van jelentősége, de a költségcsökkentés szempontjából is.  Nem az a lényeg, hogy sokan kattintsanak naponta a hirdetésre, hanem az, hogy azok kattintsanak a hirdetésre, akikhez közvetlenül szól, és ezeknek a megtekintéseknek legyen magas a száma.

Ha pontosan van beállítva az AdWords, a célzás 80 %-os pontossal működik. Ha a célzásnak megfelelő potenciális google felhasználó bejelentkezik a fiókjába, a találat 100 %-os lesz.

2

Érdemes olyan szakértőt keresni, aki ért a keresőoptimalizáláshoz, hiszen hibás célzás esetén rengeteg pénz kerül feleslegesen elköltésre.

A célzás paraméterei a következők:

1. Demográfia – nem és életkor meghatározása

2. Kategóriák (érdeklődési körök) – bizonyos témakörök iránt érdeklődő felhasználók

3. Webhelyek – egyedi webhely megadása, nagyforgalmú blogra célzás, népszerű híroldal főoldalára való célzás, ezek lehetnek maga a YouTube, YouTube videók és YouTube partnercsatornák is.

4. Remarketing – A YouTube csatornáinkat össze kell kötnünk az AdWords fiókkal, hogy automatikus remarketing listát hozhasson létre a Google.

5. Kulcsszavak – tartalmi célzás a nagyobb Google Display Hálózaton, ide tartoznak YouTube videóink is.

6. Kulcsszavak – keresési célzás kizárólag a YouTube-on történő keresésekre. Úgy kell megadni, mintha banner hirdetési kampányt indítanánk.

3

A cikksorozat következő részében a konkrét hirdetési típusokról lesz szó.

About worldsoul

Check Also

Nyári olvasmányok 1000 forint alatt

Öt szórakoztató történet magyar íróktól, amit a kütyüdre töltve bármikor magaddal vihetsz a nyaralásra, és …