A Google után a YouTube a világ második legnagyobb keresője, viszont a YouTube a világ legnagyobb videómegosztó felülete. A YouTube hirdetésekben óriási potenciál van, a hirdetés ezzel szemben nagyon is olcsó. További előny, hogy csak akkor kell fizetni, ha megtekintették a hirdetést, megnézték a videót.
Személyes-, szakmai-, marketing- és üzleti videót már otthon is készíthetünk, azonban ha amatőrök vagyunk a videókészítés területén, azaz az elkészült videónk is amatőr, kezdetleges, nem ajánlott, hogy az a YouTube-ra feltöltésre kerüljön. A sikerrel szemben csak kárt okozunk. A negatív reklám éppenúgy terjed, mint a pozitív.
Mindenhol azt olvassuk, hogy YouTube csatornára, hirdetésre szükségünk van, enélkül nem lehet ismertté válni, holott ez nem igaz. A YouTube-on nagyon is ajánlott megjelenni, de a vállalkozásunkat elsősorban helyileg kell megismertetni, azután egy profi, keresőkkel ellátott honlappal, majd országos megjelenésű újságokban, internetes hirdetési portálokon, google- és facebook, twitter oldalakon, bannerekkel, szórólapokkal, kedvezményekkel, akciókkal. Mindezek költsége sem kevés, de adott országon belül teljesen megfelelő ahhoz, hogy ismertté váljunk. Ezután a vállalkozás jó vagy nem annyira jó hírnevét az ügyfelek, vásárlók viszik tovább.
Az amatőr videók helyett a teljes siker érdekében ajánlott rövid – akár 1 perces -reklámfilm elkészíttetése, mely max. 100.000 Ft.-ba kerül. Lényege, hogy egyértelmű és megfogó történetet közvetítsen a cégről vagy a tevékenységről. Az egyedi megjelenésre és a tömör, találó megfogalmazásra kell koncentrálni.
A másik lehetőség az animációs videó elkészítése vagy készíttetése profi marketing szakemberrel. Azért jobb, ha szakemberhez fordulunk, mert ugyan a profi alapokat meg lehet vásárolni pár dollárért, azonban az animációs videó szerkesztéséhez szükséges After Effects program többszázezer forintba is kerülhet.
Ha tehát biztosra akar menni, igénytelen, amatőr módon összeállított videót soha nem töltsön fel.
A YouTube-on lehetőség van a reklámfilm és az animációs videó mellett további 4 féle videós hirdetési típus közül választani, illetőleg meg lehet jelenni nem videós hirdetésekkel, bannerekkel, továbbá indítani lehet egyéni hirdetési kampányt is.
A hatékonyság elérése érdekében figyelni kell a célzásra és a keresőoptimalizálásra, melyről a következő cikkben lesz szó részletesen.