Grid 2 Teszt

A cikk olvasási ideje kb. 8 perc

Híressé váltak már a Codemasters nagyszerű autós játékai. Az utóbbi években tavasz vége nyár közeledtével mindig egy újabb Dirt résszel lepték meg a rajongókat a fejlesztők. Idén felhagytak ezzel a sorozattal és a 2008-ban nagy sikerrel megjelentetett Race Driver Grid nevű autós játékuknak dobtak piacra egy nem mindennapi folytatást, a Grid 2-őt.

A Grid első része óriási siker volt, nem csoda, hogy folytatás követi a játékot, inkább az a meglepő, hogy 5 évet kellett arra várni. De a várakozás megérte, hiszen egy kiváló az arcade játékokhoz közelítő félig szimulátort kreált a Codemasters csapata. Autós játék révén természetesen nincs bonyolult történet, csak annyi körítés van, hogy egy kitalált World Series Racing névre keresztelt versenysorozat keretein belül versenyzünk azért, hogy a világ legjobb pilótájává váljunk. Már ebből adódik, hogy a Grid 2 inkább egy arcade játék, mintsem szimulátor. Felépítése abszolút ezt tükrözi, de mindez megvan fűszerezve némi szimulátor jelleggel. Tehát a kettő közt lavíroz ez a game.

A Colin McRae Dirt óta bevezetett játékmotorral találkozhatunk minden Codemasters játékban. Természetesen ez mindig fejlesztgetve, változtatgatva van. A Grid 2-ben is ez köszön vissza, ennek köszönhetően ismét egy Carrier módban versenyzünk különböző versenytípusok közt. Van Time Attack, Faceoff, Eliminate, Drift, stb. Újdonság az előző részhez képest, hogy promo futamok is vannak, melyben szintén különböző versenytípusokkal találkozunk. A promo események lényege, hogy még több Fans-t (rajongót) toborozzunk magunknak. Tehát az eddigi XP (tapasztalatot) szerzést felváltotta a rajongók gyűjtés. De a fanok táborát nem csak versenyekkel és promo futamokkal növelhetjük, hanem a szponzorok által felállított célok teljesítésével is. Ez ismét egy újdonság, mely sokat dob a játék hangulatán. Visszaköszönnek azok a szponzor matricák, amik anno a Need For Speed Undergroundban feltűntek. Ezeket nem csupán díszítés gyanánt kell feltenni a járművekre, hanem, hogy az adott szponzorcég által kitűzött célokat teljesítsük, melyek után még több rajongót nyerhetünk meg magunknak. Eszméletlen mennyiségű szponzor van a Grid 2-ben, rengeteg fajta feladattal. Lehetetlen lenne mindet felsorolni.

grid2-4

A játékélményt tovább növeli, hogy nem csak szponzorok matricáit ragasztgathatjuk a verseny járművekre, hanem mindenfajta díszítő pattern-t, azaz mintázatot is. Hasonlóak ez, mint a Need For Speed játékokból megismertek. Természetesen autók színeit is kedvünk szerint választhatjuk ki, széleskörű színskálából és festés típusból. Másfajta optikai tuningra a kerék megváltoztatásán kívül nincs lehetőség és az autók belsejét se fejleszthetjük. Nem autó barkácsolós játék ez, hanem egy elképzelt versenysorozatban a világ legjobb sportautóival való versenyzés, melyekben csupán a járgányok külsejét kusztomizálhatjuk. Az optikai tuningal egyébként rengeteg időt eltölthetünk, hiszen szinte végtelen számú variáció lehetséges. Szerencsére a Codemasters rengeteg autót pakolt a játékba. Volkswagentől kezdve Nissanon át Subaruig minden megtalálható. Több fajta BMW, Mercedes, Chevrolet, stb. Felsorolni se lehet őket. Minél több rajongónk van, annál több autó válik elérhetővé és vannak külön események, amik egy-egy autó megszerzésért folyik.

 

Ahogy említettem a Grid 2 az arcade és a szimulátor közt ingadozik. Ezt a versenyzés élménye jól mutatja. Kitalált szériáról van szó, kitalált futamokkal, melyben tökéletesen, élethűen rekonstruált autókkal versenyzünk, melyeket ripityára is lehet törni. A törés modell hasonló a Codemasters játékokból megismerttel. Tehát igen valóságos, szimulátorokéhoz hasonló. Persze ezek a sérülések nem csak vizuálisak, hanem kihatnak az autó egyensúlyára, irányíthatóságára. Az autók irányításával is hasonló a helyzet, mint a törésmodellel. Minden járműnek saját, rá jellemző vezethetősége van. Ez abszolút pozitívum, ahogy az is, hogy nagyon figyelni kell, hiszen könnyen elveszíthetjük uralmunkat a jármű felett és kicsúszhatunk, vagy a falnak csaphatjuk azt. De ugyanakkor nagyon fura mozdulatokat is képes tenni egy-egy autó. Tovább növeli az arcade játékhoz való közeledést az a tény, hogy nincs belsőkamerás nézet a versenyek alatt, csak maximum motorháztetős. Ezt biztosan sokan hiányolják. Ezzel ellentétben, ami viszont pozitívum, hogy megmaradt a Flashback és ezt tovább is fejlesztették a játékkészítők így sokkal egyszerűbben, gyorsabban korrigálhatunk a versenyek alatt. Szintén kellemes hangulatot ad, hogy egy hang egy csapatrádióhoz hasonlóan folyamatosan mondja az instrukciókat számunkra: a következő kanyarban lassabban menjünk, meghibásodott a motor, stb. Viszont a képernyőn nincs ábrázolva semmilyen ikonnal az autó sérülése, ez az angolul kevésbé tudók számára hiányosság lehet. A mesterséges intelligenciát viszont nagyon eltalálták a fejlesztők. Ellenfeleink zárják, a szűk réseket ahol beférhetnénk mellettük, szándékosan kilökik saját autónkat, stb.

grid-2-gameplay-images_100419819_l

Attól eltekintve, hogy a Grid 2 kitalált szériában játszódik, valós helyszíneken versenyezhetünk: Chicago, Hong Kong Dubai, Miami, Páris, stb. Ezek a városok különféle helyszínekkel szolgálnak különféle versenytípusoknak. Van szűk városi futam. De ugyanakkor kanyargós hegyvidéki utakon driftelhetünk is. De akár a dubai Yas Marina Circuit létező versenypályáján is versenyezhetünk. Vannak futamok nappal és éjszaka, de nincs esős vagy nem aszfaltos verseny.

 

A versenyzés lebilincselő élménye nem csak a remek helyszínek, fantasztikus kocsik, törésmodellnek, intelligens AI-nak köszönhető, hanem a gyönyörű látványnak. Ahogy megszokhattuk a Codemasterstől az adott helyszínt tökéletes aprólékossággal dolgozta ki minden tekintetben. Nem csak a pálya, amin versenyzünk, hanem a környezet is apró részletességig meg van jelenítve. Ráadásul ezek a helyszínek igen látványosak. Például dubai felhőkarcolók közt száguldozhatunk, vagy Miami pálmafás utcáin. De mindez igazán élővé, valóságossá, zsúfolttá válik a rengeteg embertől a pálya szélén. Eszméletlen mennyiségű nézőközönség található a versenypálya mellett, akik üvöltöznek, éjjeneznek, mutogatnak, integetnek, benyúlnak a pályára. Éjszakai futamokon tűzijátékokat csodálhatunk meg az égen. Nem kihalt utcákon versenyzünk, hanem egy ízig –vérig élő, mozgó közönség előtt tökéletesen kidolgozott városokban, hegyi utakon, stb-in.

20120805_grid-2-4

A játék grafikája gyönyörű. Ahogy említettem szépek, valósághűek az autók. De ugyan ez érvényes a tájra is. Gyakran el is kalandozott a figyelmem és falhoz vágtam verdámat egy-egy futam közben a tájat, a várost ámulva. Féknyomok, füst minden nagyon kidolgozott és valóságos. Viszont a gumik füstölését eltúlozta a Codemasters, szinte minden apró megcsúszásánál iszonyatosan nagy füstfelhőt árasztanak abroncsaink. A játék menüje is igazán stílusos, kellemes, és látványos. Nagyom ötletes, ahogy előrébb lépünk a ranglétrán és egyre több autónk lesz ezért egyre nagyobb és fejlettebb garázsban vagyunk. Szerencsére ez a szép grafikai megjelenés a PC verzióval rendelkezőknek nem kíván egy erőművet, egy átlagos mai számítógépen is tökéletesen elfut.

 

A Codemasters játékok erőssége a kiváló hangeffekteken, motorhangokon kívül a zene. Precízen kiválasztott zeneszámokat raktak a Dirt játékokba, kellemes dallamú muzsikát raktak az F1 játékokba. A Grid 2-ben nincsenek híres trackek, melyet talán hiányolhatnak egyesek, de igen is stílusos, a játék hangulathoz illő dallamok csendülnek fel, növelve a játékélményt.

A játékok elindítva egyébként egyből felkínálkozik a lehetőség, hogy offline vagy online szeretnénk játszani. Online módban a lehetőségek nagyjából ugyanazok, mint offline módban. A versenytípusok ugyanazok és itt is fokozatosan kell felépítenünk profilunkat. Folyamatosan kell beszereznünk az új autókat eredményességünk által. Egyszeri futamoktól egészen komplett bajnokságig mehető párbajoknak lehetünk részesei.

grid2_avx_2013_05_28_17_02_29_397_www.kepfeltoltes.hu_

Tehát a Grid 2 méltó folytatása az első résznek. Nem mindennapi játékot teremtettek a kitalálók, mellyel megnyerhető a szimulátorok és az arcade játékok kedvelői is egyaránt, egyedi stílusának köszönhetően. Természetesen ez a játék is hordoz magában apró hibákat, de ennek ellenére csak ajánlani tudom mindenkinek. Megéri megvenni.

 

About E.T.

A Debreceni Egyetem Szabad Bölcsészet szakának Filmtörténet és filmelmélet szakirányán végeztem. Továbbá a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen szereztem Sajtótechnikus végzettségemet. Tanulmányaimból fakadóan a filmek világa és a filmkritika írás különösen érdekel. A filmek területén kiváltságos érdeklődési területem nincs, minden érdekel, ami filmmel kapcsolatos.

Check Also

A Google elől nincs menekvés

A Google fiókokban található egy olyan beállítás, ami percre pontosan rögzíti minden lépésünket. Bármiféle, az …