Reklámok

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

A reklámok új információt adnak számunkra új vagy meglévő dolgokról, ezért a reklámok kommunikáció egyik fajtája. Valamilyen terméket vagy szolgáltatást mutatnak be számunkra, amely a nézőkre ösztönzően hat. Így igénybe veszik azt a szolgáltatást vagy megveszi azt a bizonyos terméket.

A reklámok tudat alatt ható lényege az, hogy vásároljuk meg azt a terméket ez által „minden jobb lesz”. A reklámpszichológiához akaratlanul is hozzá kapcsolódik egy eszköz, amit manipulációnak nevezünk. A reklámok elkészítése és terjesztése a reklámipart tartja életben, ez teszi lehetővé a tv csatornák és a rádióadók fenntartását. A reklám és a marketing célja ugyanaz a fogyasztók, azaz a vevők számának növelése. A reklámok bemutatják az adott terméket a néző közönség számára, amelyet még nem ismernek, vagy már ismernek, de nem maximálisan így az árut nagyobb mértékben ismerhetik meg vagy pl.: információt kapunk a termék áráról valamint forgalmazási helyéről. A marketing pedig a termék legjobb tulajdonságait hangoztatja, hogy az áru eladhatóbb legyen, miközben a negatív tulajdonságait próbálja eltussolni a fogyasztók elől. Így az emberek csak a pozitív tulajdonságot ragadják meg, ezért mikor kijönnek, a termék hibái rájönnek, hogy felesleges dologra költötték a pénzüket.

A reklámok feladata a figyelem felkeltés, a tájékoztatás és az, hogy az embereket ösztönözze a vásárlásra. Megfelelő mértékig még szükségünk is van ezekre az információkra, hiszen ezek kényelmesebbé teszik a mindennapjainkat. Csökkenti a vásárlásra szánt időt és az alul informáltságot  viszont az embereknek ezzel egy időben növeli a létszükségleteit. A reklámok a vevők oldaláról azért fontosak, mert így viszonylag gyorsan információt kapnak több ugyanolyan szükséglet kielégítésre alkalmas eszközről. Az új termék megjelenése erősíti a piaci versenyt a vállalatoknál. Reklám története: az ókorig visszanyúl a falra festményekkel hirdettek, majd a reklámok kinyomtatásával kezdődik el ténylegesen a reklámok ideje (Angliában a 15. század elején jelent meg az első szóró lap). A 19. században jelenik meg a nagyobb összefüggő hirdetési felület. Ezután Charles Austin Bates 1870-ben reklámszövegeket kezdet írni. Mostani világunkban nagyon sok helyen lehet terméket reklámozni pl.: internet, újság, rádió, televízió stb.

About Lilcso

Check Also

Jelentés a könyvfesztiválról

Szerzőként megjelenni a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon talán minden író álma. Hatalmas élmény találkozni az olvasókkal, …