Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron

A cikk olvasási ideje kb. 3 perc

Tábor, zsebpénz, nyaralás és játékok

Budapest, 2017. június 22. – A nyári szezonban gyerekjáték bolti beszerzés esetén 5000 forint, online 6900 forint értékben kerül a kosárba vásárlásonként, ez utóbbi 6 százalékos növekedést jelent. A REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján minden második gyereknek lesznek tábori élményei idén, melyre a szülők mintegy 20-40 ezer forintot szánnak, és minden hetedik kisgyerekes családnál belefér egy – leginkább belföldi – nyaralás is. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a játékkereskedő.

Hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.

20-40 ezer forint megy el egy táborra

A REGIO JÁTÉK felmérése szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. „Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid.
A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, ezeket követi csak az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos (44,5%) vagy 5-7 napos (36%) táborba mennek, a fennmaradó időt sorrendben a nagyszülőknél, napköziben vagy baráti családoknál töltik a fiatalok.

Családi nyaralás: belföldi úti célok előnyben

Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik. „Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

About BHajni

Check Also

Nem kérünk több óraátállítást, maradhat a nyári

5 magyarból 4 megszüntetné a jelenlegi megoldást   Budapest, 2016. október 25. – A magyarok …